1000 g kycklinginnerfilé
3 dl grädde
1 tsk soja
Vitlöksklyfta
3 dl quinoa
8 dl vatten
3 bit vegobuljong
Hackar kyckling och steker kycklingen på låg temperatur, cirka fyran. Kryddar med svartpeppar och salt direkt. Det ger mer smak än att bara krydda i slutet.
Sätt på vatten för quinoa, detta är ungefärliga mått. Lägger i buljong, vi gillar mkt smak och väljer därför mer buljong än vanligt. Gillar också när quinoa inte är för hård, hellre mjuk. Låter vattnet koka bort och då är det klart.
När kycklingen är genomstekt häller jag i grädde och kryddar med vitlök, soja, kycklingbuljong, svart peppar, lite chilikrydda. Låter koka tills quinoa är klar.
Servera med spenat!