Gjorde denna goda paj för något år sedan! Receptet hittade jag hos @nattaspjalle! Somrigare än såhär blir det nog inte. 😍 Servera med vispad grädde/vaniljsås/vaniljglass! 🍨☁️🍦😙
Original recept från www.instagram.com av @nattaspjalle
June 16, 2026
1.5 dl vetemjöl
1.5 dl havreflingor
1 dl socker
125 g smör, rumsvarmt
100 g rabarber, tärnade
100 g jordgubbar, tärnade
100 g vit choklad
1 msk sirap
Lite vaniljsocker
Blanda ihop alla ingredienser till själva pajsmulet.
Lägg rabarbern och jordgubbarna i botten, på med pajsmulet och in i ugnen på 200 grader i 20-30 min. Eller längre om den inte verkar 100% klar!
När pajen kommer ut ur ugnen, lägg genast på vit choklad så att den smälter.
Klart!